Verantwoordelijke Payroll & HR Administratie

HYDRIA (+- 75 medewerkers op heden) is een autonome overheidsorganisatie die actief is in de milieusector. Zij staat in voor het verzamelen en zuiveren van het afvalwater evenals het bestrijden van overstromingen waardoor de levenskwaliteit van de inwoners van het Brussels Gewest verbetert. HYDRIA bereidt zich momenteel voor op de overname van een ander bedrijf waardoor het personeelsbestand tegen begin 2027 zal verdubbelen.

 

Om het HR-team te versterken, wenst HYDRIA de volgende functie (M/V/X) in te vullen:

 

VERANTWOORDELIJKE PAYROLL & HR ADMINISTRATIE

Minimaal 5 jaar ervaring

Studieniveau: master of bachelor

Voltijds (38 uur per week)

Werkplek: 2 locaties in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

 

OPDRACHT

Ressorterend onder de Directeur Human Resources, Communicatie en ICT-ondersteuning, bent u verantwoordelijk voor het ganse payrollgebeuren en voor het personeelsbeheer.

 

Concreet bent u verantwoordelijk voor volgende opdrachten:

  • U zorgt voor een regelmatige aanwezigheid op onze twee locaties (locatie 1 gelegen aan het Centraal Station; locatie 2 naast het Station van Vorst-Zuid) en fungeert er als het aanspreekpunt voor medewerkers voor vragen m.b.t. onze administratieve procedures (verloven, tijdregistratie, aanvraag van administratieve documenten, …);
  • U verzorgt het loonbetalingsproces van A tot Z alsook de betaling van het vakantiegeld, de eindejaarspremie, sociale tussenkomsten en dergelijke in samenwerking met het sociaal secretariaat en met uw collega HR-analist;
  • U beheert de personeelsdossiers (verloven en afwezigheden, ziektes, arbeidsgeneeskunde, …) in overeenstemming met de geldende regelgeving (sociale wetgeving, personeelsstatuut en andere) en u staat in voor het operationele beheer van de arbeidsongevallenverzekering en de groepsverzekering;
  • U organiseert informatiesessies voor de medewerkers over aspecten die verbonden zijn aan uw vakgebied;
  • In samenwerking met uw collega’s van het HR-team formuleert u adviezen, bereidt u rapportering, nota’s of presentaties voor;
  • U communiceert proactief met externe partijen (sociaal secretariaat, EDPB, RSZ, …);
  • U zorgt ervoor dat uw kennis van regelgeving en procedures up-to-date blijft en dat u deze beschikbaar maakt voor uw collega’s en voor de organisatie;
  • U beheert zelfstandig HR-projecten in lijn met de HR-visie, doelstellingen en deadlines.

 

 

PROFIEL

  • Master of Bachelor gericht op payrollbeheer, HRM, boekhouding, handelswetenschappen, recht, of andere relevant voor deze functie.
  • Minimaal 5 jaar succesvolle ervaring in loonadministratie en personeelsbeheer, bij voorkeur in een industriële omgeving of bij een overheidsorganisatie.
  • Doorgedreven expertise in sociale wetgeving, systemen voor aan-en afwezigheidsbeheer en voor loonbetaling. Kennis van Mpleo/Presta en het tijdsbeheer Get/Prime Time vormen een troef.
  • Uitstekende beheersing van MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, enz.) en
  • Operationele kennis van het Frans (mondeling en schriftelijk).
  • Analytisch en synthetisch vermogen; zin voor structuur, planning, nauwgezetheid en controle van de werkzaamheden; coördinerend vermogen.
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden, uitstekende relationele vaardigheden en het vermogen om zich aan te passen aan verschillende gesprekspartners, assertief.
  • Discreet en betrouwbaar, kan zowel zelfstandig als in team werken, dynamische persoonlijkheid oplossings- en resultaatgericht.

 

WIJ BIEDEN

Een contract van onbepaalde duur (38 uur/week).

Een loonpakket (op basis van een barema) rekening houdend met uw niveau van opleiding en uw beroepservaring, aangevuld met verschillende extralegale voordelen (structureel telewerken na de inwerkperiode, kosteloze groepsverzekering en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, mogelijkheden om opleidingen te volgen, …).

 

HOE JE KANDIDAAT STELLEN ?

Wil je werken in de milieusector in een groeiend regionaal bedrijf met als waarden  “Welzijn, veiligheid, dienstverlening en duurzaamheid” ? Stuur dan direct uw motivatiebrief en uw CV naar rekrutering@hydria.be  t.a.v. Marthe-Esther ZOGBELEMOU, onze HR Business Partner, met referentie DVL 03/2024.

 

Meer informatie op https://www.hydria.be

 

Gelijke kansen en diversiteit

HYDRIA wil dat haar personeel een weerspiegeling is van onze moderne samenleving in al haar diversiteit.  Zij garandeert een objectieve selectieprocedure. We selecteren enkel op basis van competenties. Huidskleur, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid, filosofische – en geloofsovertuiging of handicap spelen geen rol bij het evalueren van uw competenties.

***

Facility Manager

 

HYDRIA (+/- 70 werknemers) is een autonome overheidsorganisatie die actief is in de milieusector. Zij staat in voor het verzamelen en zuiveren van afvalwater in het waterzuiveringsstation van Brussel Zuid (Vorst) alsook voor het bestrijden van overstromingen, alles met het oog op het verhogen van de levenskwaliteit van de inwoners van het Brussels Gewest.

 

In het kader van de ontwikkeling van haar activiteiten zoekt HYDRIA (M/V/X) :

 

 

FACILITY MANAGER 

Voltijds (38u/week)

Regio Brussels Hoofdstedelijk Gewest

 

 

OPDRACHT

 

Binnen de Administratieve et Financiële Directie creëer je de functie van Facility Manager om – met het oog op kostenoptimalisatie – een werkomgeving te creëren die voldoet aan de behoeften van de interne klanten en de waarden van HYDRIA (service, veiligheid, duurzaamheid, welzijn). Dankzij uw technische, organisatorische en intermenselijke vaardigheden staat u garant voor de levenskwaliteit op het werk.  

 

De belangrijkste verantwoordelijkheden  omvatten:

 

  • Gebouwen beheren als huurder (hoofdkantoor in het centrum van Brussel) of eigenaar (waterzuiveringsstation Brussel Zuid in Vorst) en toezicht houden op het werk van onderaannemers en externe dienstverleners,
  • Optreden als centraal aanspreekpunt voor HYDRIA-medewerkers/leveranciers/eigenaars van gebouwen en voortdurend met hen communiceren,
  • In samenwerking met externe dienstverleners, de uitvoering, coördinatie en planning verbeteren van diensten die essentieel zijn voor de goede werking van HYDRIA: beveiliging/toegangssysteem, verwarming/klimaatregeling, schoonmaken van werkkleding en lokalen op de twee huidige locaties, herschikking – indien nodig – van kantoren, beheer van verschillende soorten voorraden (kantoor/cafetaria), enz,
  • Het wagenpark van het bedrijf beheren met leasemaatschappijen (contracten, voertuigonderhoud, claims, enz.),
  • Samenwerken met de juridische afdeling om toezicht te houden op de verzekeringsportefeuille met betrekking tot de industriële activiteiten van HYDRIA,
  • Meewerken aan het opstellen van technische clausules voor contracten met betrekking tot je verantwoordelijkheden,
  • Samenwerken met de financiële controleurs, analyseren van afwijkingen in het budget van overheidsopdrachten met betrekking tot “Faciliteiten” en corrigerende maatregelen voorstellen,
  • Je kennis regelmatig bijspijkeren om innovatieve technische en organisatorische oplossingen voor te stellen.

     

PROFIEL 

 

  • Masterdiploma of bachelordiploma – Richting : Facility Management (diploma of gelijkwaardig equivalent erkend in België).
  • Ten minste 2 tot 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur in een industriële omgeving.
  • Succesvolle ervaring op het gebied van facilitair management (gebouwen, technische uitrusting, wagenpark, benodigdheden, etc.).
  • Zeer goede beheersing van MS Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint…) en internet.
  • Kennis van het principe van overheidsopdrachten is een pluspunt.
  • Uitstekende interpersoonlijke vaardigheden, vermogen om zich aan te passen aan verschillende soorten mensen.
  • Het vermogen om te organiseren en te controleren.
  • Je kunt kritisch omgaan met bestanden.
  • In staat zijn om zonder stress te werken en deadlines te halen.
  • Nauwkeurigheid, dynamiek, autonomie, betrouwbaarheid, assertiviteit, het vermogen om regelmatig rapporten op te stellen, een oplossings- en resultaatgerichte persoonlijkheid.
  • Een goede kennis van het Frans (gesproken en geschreven) is een pluspunt.
  • Snel beschikbaar.

 

WAT WE BIEDEN

 

Een contract van onbepaalde duur [38 uur/week] .

Een loonpakket [volgens barema’s] rekening houdend met uw niveau van opleiding en beroepservaring, aangevuld met verschillende  voordelen [ telewerken mogelijk na integratieperiode, GSM + abonnement,  kosteloze groepsverzekering en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, mogelijkheden om aanvullende opleidingen te volgen …].  

 

Interesse om in de milieusector te werken binnen een regionaal bedrijf waarvan de waarden “Welzijn, veiligheid, dienstverlening en duurzaamheid” zijn? Stuur dan direct uw motivatiebrief en uw CV naar rekrutering@hydria.be   met referentie DG 02/2024 t.a.v. van Caroline DE VOS, onze HR Business Partner.

 

Meer informatie over de activiteiten van HYDRIA op https://www.hydria.be

Gelijke kansen en diversiteit

HYDRIA wil dat haar personeel een weerspiegeling is van onze moderne samenleving in al haar diversiteit.  Zij garandeert een objectieve selectieprocedure. We selecteren enkel op basis van competenties. Huidskleur, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid, filosofische – en geloofsovertuiging of handicap spelen geen rol bij het evalueren van jouw competenties. 

***

 

 

 

 

 

REUSE-water in Brussel: een ecologische revolutie in de industrie

11 maart 2024 zal de geschiedenis ingaan als een belangrijk moment in de promotie van duurzaam en circulair waterbeheer in Brussel. Hydria en AUDI Brussels kondigden samen de ingebruikname van hun REUSE-unit aan tijdens een inhuldigingsceremonie.

Hydria neemt deel aan de Brusselse Waterdagen

Op 22 maart a.s. organiseert Leefmilieu Brussel een dag rond het thema ‘Waterkwaliteit, levenskwaliteit in de stad’. Wat staat er op het programma?  Lezingen, debatten en getuigenissen van professionals over gewestelijke initiatieven die een impact hebben op de waterkwaliteit, ons leefmilieu, onze gezondheid en ons dagelijkse leven.

Master of ingenieur in hydraulica en stedelijke hydrologie

HYDRIA is een autonoom overheidsbedrijf dat instaat voor de inzameling en zuivering van afvalwater en voor de bestrijding van overstromingen om de leefomgeving en levenskwaliteit van de burgers in het Brussels Gewest te verbeteren.

 

In het kader van de uitbreiding van de activiteiten van de Eenheid Flowbru (www.flowbru.be/nl) is HYDRIA op zoek naar (M/V/X) :

Master of ingenieur in hydraulica en stedelijke hydrologie

Voltijds (38u/week)

Plaats : Brussel

 

OPDRACHT

Als Adjunct-verantwoordelijke FLOWBRU zijn uw belangrijkste taken:

  • Assisteren van de Verantwoordelijke bij het dagelijkse beheer van het FLOWBRU-netwerk en uitgebreid documenteren van de FLOWBRU website,
  • Actief deelnemen aan interne projecten binnen uw directie of andere directies, evenals met externe partners, gericht op het voldoen aan de behoeften van verbetering, vervanging, evolutie en uitbreiding van het meetnetwerk en de installaties van HYDRIA in het algemeen,
  • Gebruik maken van het SWAMP-platform (databeheer),
  • Significante bijdrage leveren aan de ontwikkeling en operationele efficiëntie van het FLOWBRU-netwerk.

 

PROFIEL

  • Masterdiploma civiele techniek, bouwkunde, materiaalkunde, hydraulische Ingenieurwetenschappen, geologie, bio-ingenieur, landbouwingenieur… met sterke vaardigheden in hydraulica en stedelijke hydrologie, aangevuld met minimaal 3 jaar relevante ervaring in dit vakgebied.
  • Uitgebreide kennis van stedelijk waterbeheer, debietmetingen, regenmetingen.
  • Goede operationele vaardigheden (spreken en schrijven) in het Nederlands, Frans en
  • Uitstekende beheersing van MS Office-software (Excel, Word, Outlook, PowerPoint…).
  • Geavanceerde vaardigheden in Geografische Informatiesystemen (GIS) en
  • Ervaring als gebruiker met programmeren in C#/Python.
  • Basisinzicht in Artificial Intelligence.
  • Ervaring als gebruiker met informatietools zoals OSIRIS, MyDatanet – IoT-beheer, data-toeging via API, enz., is een pluspunt.
  • Bewezen vermogen om te analyseren, synthetiseren, structureren, plannen, coördineren en controleren.
  • Nauwkeurigheid, dynamiek, autonomie, betrouwbaarheid, assertiviteit, waardering voor teamwork.
  • Gericht op «Oplossingen» en «Resultaten».
  • Idealiter vertrouwd met de beginselen van overheidsopdrachten.
  • Kennis van veiligheidsregels bij saneringswerken.
  • Rijbewijs B.
  • Snelle beschikbaarheid.

 

WIJ BIEDEN

 

Een contract van onbepaalde duur [38 uur/week] met een loonpakket [volgens barema’s rekening houdend met uw opleidingsniveau en beroepservaring], aangevuld met verschillende extralegale voordelen [kosteloze groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques …].

 

Interesse om in de milieusector binnen een regionaal bedrijf in volle ontwikkeling te werken waarvan de waarden « Welzijn, veiligheid, dienstverlening en duurzaamheid » zijn ? Stuur dan direct uw motivatiebrief en uw CV door te sturen naar Marthe-Esther ZOGBELEMOU, HR Business Partner via email rekrutering@hydria.be  met referentie DIRNET 02/2024 EXT.

 

 

Meer informatie over de HYDRIA op https://www.hydria.be

 

Gelijke kansen en diversiteit

 

HYDRIA wil dat haar personeel een weerspiegeling is van onze moderne samenleving in al haar diversiteit.  Zij garandeert een objectieve selectieprocedure enkel op basis van diploma’s en competenties. Huidskleur, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid, filosofische- en geloofsovertuiging of handicap spelen geen rol bij het evalueren van de competenties.

*****

 

Technicus Exploitatieproces/Productieoperator

Behandeling van afvalwater

RIOOLWATERZUIVERINGSSTATION Brussel Zuid

Studieniveau : HSO of A2

Werk in ploegen (dag – ochtend – namiddag)

Werkplaats : Vorst (Zuiden van Brussel)

 

OPDRACHT

Op basis van de richtlijnen van een teamleader en – naargelang van de omstandigheden – een ingenieur, verzekert u de goede werking van de zuivering van afvalwater en de behandeling van slib. Concreet zijn uw dagelijkse verantwoordelijkheden de volgende :

  • Visuele en operationele controles van het zuiveringsstation doen, waarbij alle gebruiksparameters in het oog worden gehouden en indien nodig worden aangepast,
  • De oorzaken van technische pannes en/of anomalieën zoeken (pompen, kleppen, centrifuges, filters of andere elektromechanische uitrustingen),
  • Dépannage- en herstellingswerken in eerste lijn verzekeren in afwachting van de interventie van de Maintenance Eenheid, Invullen en opvolgen van de CMMS-fiches,
  • De behandeling van het slib verzekeren (dehydratatie),
  • Het standaard opvolgingsdocument vervolledigen (centrifuge, checklist…),
  • Toezien op netheid, reiniging en onderhoud van de installaties,
  • De nodige monsters nemen voor analyses voor de controle van de waterkwaliteit,
  • Volgen en toepassen van de op de site gedefinieerde veiligheidsprocedures.

PROFIEL

  • HSO- niveau ( of technicus A2) in behandeling van afvalwater /elektromechanica
  • Professionele ervaring van MINIMUM 2 jaar in het preventief (of curatief) onderhoud van elektromechanische installaties of in de behandeling van water
  • Bereid volgens verschillende dienstregelingen te werken : ochtend (6u00 – 14u06)/namiddag (13u00 – 21u06)/dag (7u30 – 15u36)
  • Kennis van water- en slibbehandeling ( of bereid zijn deze kennis te verwerven)
  • Operationele kennis van Word, Excel, Outlook en Internet
  • Indien mogelijk, VCA-diploma (of gelijkwaardig), heftruckcertificaat
  • Nauwgezet, dynamisch, analytisch aangelegd, teamgeest, sociaalvaardig, stressbestendig
  • “Oplossings- en resultaatgericht”
  • Snel beschikbaar.

 

WIJ BIEDEN

Een contract [38 uur/week] van bepaalde duur met mogelijkheid in de toekomst van een contract van onbepaalde duur met wachtprestaties op afroep in de week en in het weekend [ongeveer 5 weken per jaar]. Een loonpakket [volgens barema, rekening houdend met uw niveau van opleiding en beroepservaring], aangevuld met verschillende extralegale voordelen [ kosteloze groepsverzekering en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, mogelijkheden om aanvullende opleidingen te volgen …]. Interesse om in een regionaal bedrijf in volle ontwikkeling te werken waarvan de waarden “Welzijn, veiligheid, dienstverlening en duurzaamheid” zijn? Stuur dan direct uw motivatiebrief en uw CV naar rekrutering@hydria.be met referentie EXPL 08/2021 t.a.v. van onze HR Business Partner.

Gelijke kansen en diversiteit

HYDRIA wil dat haar personeel een weerspiegeling is van onze moderne samenleving in al haar diversiteit. Zij garandeert een objectieve selectieprocedure. We selecteren enkel op basis van competenties. Huidskleur, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid, filosofische – en geloofsovertuiging of handicap spelen geen rol bij het evalueren van uw competenties.

Onderhoudstechnicus in industriële elektriciteit

HYDRIA is een overheidsonderneming die actieve is in de milieusector. Zij is belast met het verzamelen en zuiveren van afvalwater evenals de bestrijding van overstromingen met het oog op verbetering de levenskwaliteit van de burgers in het Brussels Gewest.

 

De  Rioolwaterzuiveringsinstallatie (RWZI) Brussel Zuid (Vorst) is een van de technologisch meest geavanceerde in Europa. De Onderhoudseenheid voert preventief onderhoud uit in combinatie met voorspellend onderhoud.

 

Om het team “Elektrisch Onderhoud” te versterken, is HYDRIA op zoek naar  (M/V/X) :

 

ONDERHOUDSTECHNICUS in INDUSTRIELE ELEKTRICITEIT  

met MINSTENS  5 tot 10 jaar relevante ervaring

voor het Rioolwaterzuiveringgstation Brussel Zuid

         Plaats : Vorst (Zuid van Brussel)

 

OPDRACHT

Zorgen voor het preventief onderhoud van de elektrische installaties, uitrustingen en materieel   onder   het toezicht en volgens de richtlijnen van de teamleider  en – afhankelijk van de omstandigheden – van een ingenieur.

Concreet, om de optimale werking van de installaties en de maximale beschikbaarheid van de productieapparatuur te waarborgen,  zijn uw dagelijkse verantwoordelijkheden de volgende :

  • Inspecties en preventieve onderhoudsbeurten uitvoeren van uitrustingen en installaties volgens het vastgelegd onderhoudsplan,
  • Zoeken naar de oorzaken van pannes en storingen,
  • Overgaan tot de uitvoering van curatieve onderhoudswerken (depannages) nadat er een diagnose is gesteld,
  • Uw hiërarchische verantwoordelijke informeren over inconsistenties/tekortkomingen tussen de technische documentatie van een uitrusting/installatie (elektrisch plan, document fabrikant, enz.) en de werkelijke situatie ter plaatse,
  • Indien nodig, updaten van uw kennis van uitrustingen,
  • Indien toepasselijk, invoeren in het CMMS om de traceerbaarheid van de interventies op de uitrustingen te garanderen in verband met de stock van het magazijn,
  • Aan uitzonderlijke operaties deelnemen om andere afdelingen te ondersteunen,
  • Veiligheidsprocedures volgen.

 

 

PROFIEL 

 

  • HSO-niveau (of A2-technicus of gelijkwaardige ervaring) in INDUSTRIELE elektriciteit
  • Professionele ervaring van MINSTENS 5 à 10 jaar in het preventief/correctief onderhoud van elektrische industriële installaties
  • Uitstekende beheersing van elektrische meetinstrumenten
  • Bekwaam zijn om een defect of technische storing nauwkeurig te lokaliseren en te diagnosticeren
  • Bekwaam zijn om een elektrisch plan te lezen en te interpreteren, zelfs indien complex
  • Kennis van automatiseringsapparatuur
  • Basisveiligheidsbeginselen beheersen [laagspanning elektriciteit en hoogspanning elektriciteit]
  • Kennis hebben van de procedures van vergrendeling en ontgrendeling
  • Operationele kennis hebben van Word (opstellen van korte verslagen), Excel (ingeven van gegevens in een bestand), Outlook en Internet
  • Kennis hebben van CMMS is een “pluspunt”
  • Nauwgezet, dynamisch, analytisch aangelegd, teamspirit, sociaalvaardig, stressbestendig
  • Oplossings- en resultaatgericht
  • Snel beschikbaar
  • Indien mogelijk, operationele kennis van het Frans.

 

WIJ BIEDEN

 

Een contract [38 uur/week] van bepaalde duur  met mogelijkheid DAARNA  van een contract van onbepaalde duur.

Een loonpakket [volgens barema’s] rekening houdend met uw opleidingsniveau en beroepservaring, aangevuld met verschillende extralegale voordelen [ kosteloze groeps- en hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, mogelijkheden om aanvullende opleidingen te volgen …].

 

Wil je werken in de milieusector in een groeiend regionaal bedrijf met als waarden  “Welzijn, veiligheid, dienstverlening en duurzaamheid” ? Stuur dan direct uw motivatiebrief en uw CV naar rekrutering@bmwb.be met referentie OAK 11/2023  ter attentie van Caroline DE VOS, onze HR Business Partner.

 

Meer informatie over HYDRIA  op http://www.bmwb.be.

 

Gelijke kansen en diversiteit

HYDRIA wil dat haar personeel een weerspiegeling is van onze moderne samenleving in al haar diversiteit.  Zij garandeert een objectieve selectieprocedure. We selecteren enkel op basis van diploma’s en competenties. Huidskleur, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid, filosofische- en geloofsovertuiging of handicap spelen geen rol bij het evalueren van uw competenties.

*****

Fotovoltaïsche energie zit in de lift in Brussel

Hydria heeft meer dan 1.000 zonnepanelen geïnstalleerd op de daken van haar zuiveringsstation in het zuiden van Brussel. Deze installatie van een vermogen van 500 kWp komt bovenop een groot aantal andere installaties op de daken van de hoofdstad, wat de totale fotovoltaïsche capaciteit op 260 MWp brengt. Dat vermogen is sinds 2019 verdubbeld.

Berichtnavigatie